Wednesday 4 July 2012

Meraih Cinta-MU..



Ya ALLAH Ya TUHANku,
Aku berlindung dengan MU daripada ilmu yang tidak diamalkan
Aku berlindung dengan MU daripada ilmu untuk kemegahan
Jadikanlah ilmuku boleh memimpin diriku dan orang lain

Ya ALLAH ya TUHANku,
Aku mohon pada MU jiwa yang tenang lagi tenteram
Yang percaya pada pertemuan dengan MU
Dan redha atas segala keputusan MU
Usahlah KAU palingkan hatiku setelah KAU tunjuki
Dan berilah rahmat MU kerana KAU adalah yang Maha Pemberi

Ya ALLAH Ya TUHANku,
kukuhkanlah imanku dari kemungkinan terpesong
Berilah aku petunjuk dari jalan yang sesat
Jadikanlah sebaik-baik umurku pada penghujungnya
Dan sebaik-baik amalku pada penghujung akhirnya
Dan sebaik-baik hariku adalah saat pada aku menemui MU

Amiin Ya Rabbal Alamin...

~Kembara Cahaya Ilahi~
14 Syaaban 1433 Hijrah
04 Julai 2012

No comments:

Post a Comment